דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אדריכלים במרכז - כיצד בוחרים משרד אדריכלות במרכז הארץ? 

מאת    [ 29/12/2010 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 3238 פעמים ]

כאשר אנו מחליטים לבנות את ביתנו בין אם במרכז הארץ או בפריפריה אנו נזדקק לשירותיו של אדריכל מקצועי, אמין ויצירתי. ישנם אדריכלים רבים המציעים את שירותיהם בין אם כעצמאים או במסגרת משרד אדריכלים באזור המרכז. כיצד נוכל לבחור את האדריכל המתאים ביותר עבורנו ועבור הפרויקט שלנו? האם יש הבדל בין אדריכלים במרכז הארץ ואדריכלים באזורים אחרים?

 

מיהו אדריכל -

בראש ובראשונה חשוב להבין את מקצוע האדריכלות, מיהו בעצם אדריכל ומה תפקידו. מקצוע האדריכלות מתחלק לשלושה - אדריכל מבנה, אדריכל נוף ואדריכל מעצב כשיתכנו שילובים בין השלושה. תפקידו של אדריכל מבנה הוא לתכנן ולעצב את הבניין או הבית באופן יצירתי, פונקציונאלי ובטוח. אדריכל נוף מתמחה באזור החוץ והגינה כמו גם בפארקים גדולים ופרויקטי נוף. אדריכל מעצב אחראי על פנים הבניין כולל חלוקת החדרים, תאורה ולעיתים עיצוב פנים של ממש.

 

האם יש הבדל בין אדריכלים במרכז לאדריכלים מאזורים אחרים?

משרדי אדריכלות ואדריכלים עצמאיים ניתן למצוא ברחבי הארץ. לכול אדריכל הייחוד שלו ופעמים רבות גם התמחות ספציפית. קשה להצביע על הבדל גורף בין אדריכל במרכז לעמיתו במקומות אחרים לכן מומלץ להתמקד במקצועיותו וניסיונו של האדריכל ופחות במיקום משרדו. יחד עם זאת, נוכל למצוא יותר אדריכלים במרכז מאשר באזורים אחרים, מגוון בעלי המקצוע גדול יותר במרכז הארץ ולכן כאשר אנו ניגשים לבחירת אדריכל נוכל ליהנות ממגוון רחב יותר ומאופציות מגוונות וכך לבחור את האדריכל המתאים ביותר עבורנו.

 

כיצד לבחור אדריכל?

מכיוון שמגוון האדריכלים גדול יותר במרכז הארץ מומלץ לבדוק ראשית אדריכלים במרכז. הדרך הטובה ביותר היא על ידי המלצות ממכרים או קרובי משפחה שעבדו עם אדריכל במרכז והיו מרוצים משירותיו. לחלופין, אם לא מצאתם אדם היכול להמליץ על אדריכלים במרכז דרך האינטרנט באתרים המתמחים בתחום, תוכלו לקרוא על אדריכלים שונים, לצפות בתיק עבודות ואף לקרוא המלצות של לקוחותיהם. לאחר שמצאתם כ 3-5 אדריכלים פוטנציאלים קבעו עימם פגישה.

 

מה חשוב לבדוק בעת פגישה עם אדריכל?

ראשית, יש לוודא כי האדריכל הפוטנציאלי אכן מוסמך לבצע את סוג העבודה שאתם זקוקים לה. אם ברצונכם לבנות למשל בית אקולוגי או בית בתנאי שטח לא קונבנציונאליים תזדקקו לאדריכל שיוכל לתת מענה הולם. מעבר לכך, בקשו לראות עבודות של האדריכלים השונים ולבקר במקומות פרי עיצובם. כשאר מדובר במשרד אדריכלים, פעמים רבות האדם שתפגשו עימו אינו זה שיעשה את התכנון בפועל, חשוב לברר ולבדוק מי איש הקשר שלכם ומי האדריכל שיבצע את העבודה. מעבר לכך, חשוב שתרגישו נוח עם האדריכל שבחרתם ותקבלו ממנו תשובה לכול שאלה. אדריכל ילווה אתכם לאורך כל הפרויקט וחשוב מאוד שתרגישו כי יש לכם מענה מקצועי ואחראי. לפני שאתם מחליטים סופית יש להתחשב כמובן גם במחיר שירותיו של האדריכל, בררו מה המחיר כולל והיזהרו מהצעות זולות מידי שעלולות להגיע ממקורות לא מקצועיים.  

 

אוהד ורדי הוא חובב גינון, מחשבים ומתעניין במשפט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב